Zdvihnutý a vylepšený Huracan Sterrato by mohol byť posledným čisto benzínovým Lamborghini
Lamborghini má talent šokovať automobilový priemysel svojimi superautami, ale talianska firma zašla so svojím najnovším výtvorom ešte o krok ďalej. Volá sa Huracan Sterrato a ako dokazuje jeho vizuálna premena, je to Huracan pripravený vydať sa so svojím V10 vzrušujúcim motorom mimo dobre vyšliapaných ciest.
S terénnym superautom Sterrato Lamborghini tvrdí, že má "nový segment vo svete superšportových vozidiel". Hoci nám tieto najnovšie fotografie poskytujú neskrývaný pohľad na finálnu podobu vozidla, oficiálne bude predstavené 30. novembra v Miami.
Plány na Sterrato sme prvýkrát videli už v roku 2019 s konceptom zameraným na off-road a vyzerá to tak, že sériová verzia si zachová veľkú časť drsného dizajnu prototypu. Na rozdiel od koncepčného vozidla Lamborghini nebude mať sériové Sterrato svetlá na streche, ale bude obsahovať veľký centrálny prívod vzduchu, pravdepodobne inšpirovaný modelom Huracan STO.
Na prednej časti Sterrata sa objaví dvojica LED svetiel, zatiaľ čo rozšírené podbehy kolies konceptu sú prenesené. Po titánovej ochrannej klietke a predných a zadných protišmykových doskách, ktoré sme videli už skôr, nie je ani stopy, hoci vzadu je malý spojler, ktorý sa nachádza na modeli Huracan EVO.
Lamborghini predtým ukázalo Sterrato, ako si to rozdáva s terénnym bicyklom na voľnom teréne - čo nie je obvyklé prostredie pre taliansky superautomobil. Umožnila to zvýšená svetlá výška - koncept sedel o 47 mm vyššie, čo pomohlo svetlej výške, a zároveň bol širší rozchod kolies so zvýšeným vystužením podvozku. Kolesá sú menšie ako u štandardného vozidla, s väčšími bočnicami vhodnejšími do terénu. sú tu obrovské brzdy z modelu Huracan EVO, ktoré budú potrebné vzhľadom na to, že Sterrato si zachová 5,2-litrový motor V10 - s výkonom 640 k a krútiacim momentom 600 Nm. Vzhľadom na to, že prichádzajúca náhrada za Aventador bude využívať hybridný pohon, Sterrato by mohlo byť posledným Lamborghini s neelektrifikovanou pohonnou jednotkou.
" Ratanové sedačky, záhradný nábytok, rady a tipy "
Sedemstupňová dvojspojková prevodovka bude kalibrovaná na jazdu v teréne, ale po pridaní systému pohonu všetkých kolies by Sterrato mohlo prekonať čas 0-62 km/h modelu EVO s pohonom zadných kolies (3,3 sekundy).
Lamborghini tvrdí, že Sterrato vychádza z krátkej skúsenosti značky s rallye v 70. rokoch a nadväzuje na špeciálne upravené rallye vozidlá Jarama a Urraco, ktoré jazdili v púšti. Nie je to jediný supercar, ktorý bude k dispozícii v terénnom prevedení, keďže Porsche v súčasnosti pracuje na verzii "Safari" svojej 911.
Ešte v roku 2019 sa k tomu vyjadril technický riaditeľ Lamborghini Maurizio Reggiani (v súčasnosti viceprezident Lamborghini pre motoršport): "Huracan Sterrato ilustruje odhodlanie Lamborghini byť tvorcom budúcnosti: superšportové vozidlo s terénnymi schopnosťami Sterrato demonštruje všestrannosť modelu Huracán a otvára dvere k ďalšiemu meradlu jazdných emócií a výkonov."
Dodal; "Výskumné a konštrukčné tímy Lamborghini neustále skúmajú nové možnosti a prinášajú neočakávané riešenia, ktoré sú základnou charakteristikou našej DNA, predstavujú výzvu pre možnosti a zároveň sa inšpirujú dedičstvom značky Lamborghini."